dinsdag 29 november 2016

Keuzes


Het leven is: keuzes maken. Zelf ben ik daar een levend voorbeeld van. Ik heb een paar heel bewuste keuzes gemaakt. Voor een simpele manier van zeilen, voor het schrijven van een blog, voor mijzelf uitdrukken door middel van tekeningen.

Keuzes die bepaalde dingen mogelijk maken, maar ook bepaalde dingen afsluiten. Want als je echt iets wil, zal je prioriteiten moeten stellen. Je kan niet ergens 100% voor gaan, als je tegelijkertijd er nog van alles bij wilt doen.

Wat ik niet voor 100% heb gedaan: Mijn studie. Ik heb er van alles en nog wat naast ondernomen, waardoor ik nu zo'n beetje de eeuwige student ben. Een beetje jammer. Dit jaar heb ik besloten daar verandering in te brengen en die studie alsnog af te maken.

Dus moet ik weer terug de schoolbanken in. Dat is weer even wennen, kan ik wel zeggen. Er komt een hoop op me af. Maar ik doe het graag, want ik wil niets liever dan de studie zo snel mogelijk afronden.

Ook deze keuze blijft niet zonder consequenties. Ik merk dat mijn andere projecten begonnen te lijden onder die focus op mijn studie. En dat is zonde. Want ik hou niet van half werk. En mijn lezers verdienen het ook niet!

Vandaar dat ik besloten heb om een pauze te nemen met bloggen, totdat mijn studie afgelopen is. Zodat ik daarna weer vol inspiratie de draad op kan pakken. En mijn blog de aandacht kan geven die het verdient.

Ik heb er nu al zin in...

Tot snel! 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten